تولید فیلترهای هپا برای هواسازهای بیمارستانی در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد

در راستای تولید فیلترهای هپا برای هواسازهای بیمارستانی میان شرکت زیست‌فناوران بافت ‌همانندساز مانا مستقر در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد و بیمارستان سیدالشهداء یزد قرارداد پژوهشی به امضا رسید.

این قرارداد پژوهشی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار سالجاری میان شرکت زیست‌فناوران بافت‌همانندساز مستقر در این پردیس و بیمارستان سیدالشهداء یزد برای تولید فیلترهای هپا برای هواسازهای بیمارستانی منعقد شد.

در این گزارش آمده است، قرارداد امکان‌سنجی و تولید فیلترهای هپا با فناوری نانوالیاف برای اولین بار در استان، به پیشنهاد هیات مدیره بیمارستان سیدالشهداء یزد و پس از بازدید و بررسی کارشناسی از سیستم‌های تهویه این بیمارستان از سوی شرکت زیست‌فناوران بافت‌همانندساز مانا در محل غرفه پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار استان و در حضور معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد و نمایندگانی از دو مجموعه به امضا رسید.

دکتر نجمه دهقان مدیرعامل شرکت زیست فناوران بافت همانندساز مانا با اشاره به عقد این قرارداد پژوهشی، گفت: امید است، با اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه و با حمایت و پشتیبانی بیمارستان سیدالشهداء بتوان نیاز سایر مراکز درمانی، بهداشتی و صنعتی استان به این محصول با تکنولوژی پیشرفته نیز مرتفع شود.

شرکت زیست فناوران بافت همانند ساز مانا با هدف تحقیق و توسعه در حیطه‌های بین رشته‌ای شامل مهندسی نساجی، مهندسی پلیمر، فیزیک و زیست شناسی در ادامه پروژه رساله دکترای دانش آموخته مهندسی نساجی دانشگاه یزد در زمینه مهندسی بافت و با مشارکت اعضای هیأت علمی مرتبط با این پروژه، فعالیت خود را به طور رسمی از بهمن ماه 1398 در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد آغاز کرده است.

این شرکت در اواخر سال 1399 در قالب یک شرکت تولیدی جدید، خدمات الکتروریسی و تولید صنعتی بسترهای نانوالیاف با ویژگی‌ برجسته فیلتراسیون بالای 95 درصد ذرات بالای 2/0 میکرون را به مجموعه خود اضافه کرده است.

https://yazd.ac.ir/5895-1272-5516

دیدگاه بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز ایجاد می شود.